Tuesday, January 25, 2011

hati.yang.menangis.

hari ini memberikan aku kekecewaan yang mendalam.
teramat mendalam pedih dan lukanya.
sehinggakan hatiku menangis dalam diam.
sehingga air mata pun tak mampu mengalir keluar.

Ya Allah,berikanlah aku kekuatan.
berikanlah aku semangat dan arah tujuan.
Setelah sekian lama aku berusaha demi TESIS.
seringkali aku hampir putus asa.
namun aku kuatkan kembali semangat mengenangkan aku xboleh rebah.
aku berusaha dan berusaha.
namun, aku manusia biasa.
tetap punya rasa untuk putus asa.

hatiku menangis dalam diam.
sampai hati ini terlalu pedihku rasakan.
terlalu perit menelan semuanya.
ujian ini terlalu besar untukku.
terlalu berat untukku pikul.
walhal ia setanding dengan kemampuanku sebenarnya.
Ya Allah,berikanlah aku petunjukmu.
berikanlah aku rahmat-Mu.
aku hanya hambaMu yang lemah.
permudahkanlah urusanku.
sesungguhnya pasti ada hikmah disebalik yang berlaku.


p.s: i'm n0t str0ng en0ugh f0r this.i'm juz a n0rmal girl.

2 comments:

  1. tabah... TUHAN nk uji jer...
    kamu mmpu tempuhi tu semua...
    same goes to me...

    ReplyDelete
  2. iya..btul kata kamu.
    percaya dengan hikmah yg bkal diperolehi..
    mgkin aku blum ckup berusaha!!!
    ya gambate sama2...

    ReplyDelete