Tuesday, April 26, 2011

janjiNYA..

di kala tiada air mata yang mengalir
di kala itu juga aku merasakan betapa perit hati ini
bukanlah, menangis itu lemah
namun aku insan yang tidak pandai mengucapkan 'selamat tinggal'
berdiri setegar yang aku mampu
bertahan sekeras yang aku mahu
kerna di situ kekuatan aku terkumpul untuk melalui semua ini
itu hanyalah aku
dalam menerima hakikat sebuah perpisahan dalam pertemuan
kerna dengan itu aku bisa merelakan ia pergi
pergi tanpa aku perlu jatuh rebah
pergi tanpa aku perlu merasa aku sudah kehilangan segalanya
kerna semuanya masih punya aku
cuma ia tidak berada di hadapan aku lagi
cuma ia tidak bisa didengari lagi
cuma ia tidak bisa aku sentuh lagi
aku percaya pada janji Tuhan
walau kita berpisah demiNYA, kita jua pasti akan ketemu denga redhaNYA
kerna janji TUHAN itu pasti
kerna itu aku percaya
kerna itu aku sentiasa berdoa, kita akan bertemu kembali

No comments:

Post a Comment